Mustafa GÖKGÖZ
Capital dergisinin yaptığı araştırmaya göre: “ERP pazarında rekabet SAP, Oracle, Logo ve Netsis arasında gelişiyor. Tahmini olarak 2003 yılı 8-10 milyon dolar SAP, 4-6 milyon dolar Oracle, 6-7 milyon dolar Logo, 4 milyon dolar Netsis şeklinde gerçekleşti. Ayrıca 1-3 milyon dolar arası Microsoft, Link, Likom, IAS'yi saymak mümkün.”
Interpro araştırma şirketinin her yıl düzenlediği cirolarına göre en büyük ilk 500 bilişim firmasının belirlendiği Bilişim’500 araştırmasında, 2011 verilerine göre küresel ERP yazılımı alanında SAP, ERP yazılımı Türkiye Merkezli Üretici olarak da Workcube sektör birincileri olarak açıklanmıştır,
Pazarda yerel üreticilerin fiyat, destek, taleplere karşılık verme süresi, yerel mevzuata uygunluk, aynı dili konuşuyor olma gibi avantajlarına rağmen yabancı üreticilerin ürünlerinin tercih ediliyor olmasının bize göre nedenleri şu şekildedir:
- Yerel üreticilere güvensizlik
- Danışman kişi ya da kurum yönlendirmeleri
- Yabancı yazılım firmalarının referans listelerinde yer alma isteği ve yarar beklentileri
- Çok uluslu şirketlerin Türkiye’deki ofislerinde merkezde ve diğer ülke ofislerinde kullanılan yazılımlarla aynı yazılımı kullanma isteği
- Yerli yazılımların geçmişinin muhasebe uygulamalarına dayanması, yabancı oyuncuların doğrudan ERP pazarına yönelmeleri, bu bir dezavantaj olarak göze çarpsa da yerli ERP’ler yerel mevzuata doğal olarak uygunken, yabancı ERP’ler bu sorunu yerelleştirme ile aşmaya çalışırlar ki bu çetin konulardan biridir. Bunların dışında bütçe farklılıkları, vs gibi nedenler de bu ayrımı keskinleştirmektedir. Özellikle vergi yasalarını henüz tam anlamıyla oturtamamış ülkelerde yerel mevzuata uyum sağlamak yabancı bir yazılım firması için tam anlamıyla bir kâbus haline dönüşebilmektedir.
- Dünya pazarında sizinle aynı işi yapan firmalarla aynı yazılımı kullanma isteği,